Ridrace!

I kväll har vi haft ett riktigt ridrace! Jag jobbade till kl 17 och sen kom Malin som hjälper mig med hästarna och vi har i kväll hunnit rida alla hästar. Först ut var Räkan och Sickan som fick gå ner till Reva, för deras del blev det mycket trav i backarna, och en galopp. Sickan var lite spänd i dag men det släppte efterhand.

Cornette och Taggen reds ut en skogsbilväg, med dom tog vi två långa galoppsträckor och en kortare, tyckte jag fick rätt bra fart på Cornettes galopp i den sista. Hon har en rund men långsam galopp och behöver jobba med bjudningen i galoppen. Vi klarade oss riktigt bra i från både regn och mörkret, även om skymningen kommer tidigt nu, dags att plocka fram stora reflexlådan! I morgon ska vi försöka göra samma race, det är mycket annat i helgen så då hinner jag inte rida så mycket så det är skönt att hästarna får gå nu i stället.


Första ridturen utan sällskap på Cornette i somras. Foto: Mia Palm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0