Otäckt!

I dag var det ridhusbesök! Jag hade med mig Corran, Räkan, några medhjälpare och kladdkaka. Vi började med löshoppning, jag löshoppade Corran och sen var det ytterligare två hästar med, en 3 åring och en äldre herre. Corran bjöd mycket bättre än tidigare och kunde hålla galoppen bättre, även hoppningen gick bättre än tidigare och det kändes jättebra. Tills vi hade hoppat några gånger, då blir hon nonchalant (vilket har varit lite av problemet tidigare) och hoppar rakt i genom oxern och ramlar omkull väldigt otäckt! Som tur är kom hon upp på benen igen och klarade sig (som det ser ut än så länge) med lite skrubbsår! Men det var otäckt! För de andra hästarna gick löshoppningen ganska bra.

Red Räkan sen, vilket kändes jättebra. Hoppade och fick ett bra och fungerade tips för att få henne att bjuda bättre. Låter lite bakvänt, men jag ska låta bli att smacka! När jag smackar står hon emot (hon är ju lite stoig och går ju gärna emot drivningen så det är egentligen logiskt), när jag var tyst (vilket ju var jättesvårt att vara) fick jag mycket bättre språng på henne! Enkelt men mycket bra råd, hade aldrig kommit på det själv men det fungerade faktiskt! En liten aha-upplevelse!




På kvällen blev det lite pyssel med uteboxarna, nu fattas det (nästan) bara tak och galler på dörrarna! Men taket känns inte som "bara"...


Kommentarer
Postat av: ida

Ooohhh otäckt när de nästan eller går omkull, Ture skrapade upp knäna en gång på ridbana i galoppen, frambenen bara försvann och jag åkte fram och högg tag i öronen, hur jag och Ture lyckades komma upp igen är en gåta, men på det stora hela så gick det bra... Fina boxar du har skaffat =)

2011-11-02 @ 12:02:09
URL: http://himlahastliv.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0