Chaffören har inte skött sig!

I dag har det blivit en tur till ridhuset med Taggen och Malin och hennes häst. Taggen är riden en vecka nu efter hovbölden och inget jobbad utan bara riden ute så vi tog det ganska lugnt med hoppningen. När vi började rida kändes han spänd och lite styv, men det blev bättre efterhand, speciellt när vi hoppat lite. Jag hoppade på volt, studs och två räcken på diagonalen. Taggen kändes riktigt fin på hindren men jag red som en kratta. Hittade ingen rytm, eller så kunde jag inte följa honom alls i sprången. Skyller lite på sadeln som jag inte alls är överens med och inte hittar någon balans i, men lite var det nog att jag inte hoppat Tagg på en månad och kände mig lite ringrostig. Summering: Duktig häst, Chaffören får bakläxa!



Annars har jag pysslat här hemma, håller på att göra om en hage så jag har slagit ner stolp i dag. Sen kom hovis och slog på Räkan hennes tappsko så det blev en tur med henne också. Corran har fått en veckas vila!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0