Vilket skitväder!

Är så less på det här vädret. Ena dagen är det för isigt för att rida och nästa dag regn och lera. Jag brukar inte vara den som gnäller utan brukar försöka hitta lösningar att jobba hästarna trots att förutsättningarna och underlaget är dåligt. Men nu har det varit halvdåligt så länge att jag börjar bli uppgiven! Först regnade det och var för blött för att rida här hemma (gräsunderlag) hela augusti och september, sen var det ju fruset stundvis under oktober och då går det ganska bra att rida här men sen kom snön som snabbt tinade till is och det blev knöligt, hårt och halt. Och nu ösregnar det så allt är lera och mjukt igen! Men ska man se det positivt så är ju vägarna bara igen och fina att rida på, i stället för den is som varit de sista veckorna.

Nu vill jag ha lite vinter, några decimeter snö som ger ett bra underlag och några minusgrader. Då håller sig hösilaget bättre också, plus att jag kanske kan bli av med Taggens mugg någon gång! Men tyvärr får man ju inte välja väder själv så det är väl bara att klä på sig något vattentätt och bege sig ut med hästarna!


Så här ska underlaget se ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0