Spännande i skogen!

I dag blev det väldigt spännande när vi var ute och red. Jag red Corran och Malin var med på Räkan, på hemväg var Corran löite spänd och vi satt och diskuterade det lite när hon plötsligt flyger rakt upp i luften! Ut ur skogen kommer en älghund! Den skäller och går runt oss men hästarna lugnar sig snabbt och sen försvinner även hunden i väg lagom tills hundföraren dyker upp.

Måste säga att jag trots att Corran är unghäst inte vet om jag velast sitta på någon annan häst i det läget i stället. Hon reagerar snabbt och med ganska stora grejer men sen lyssnar hon bra och lugnar sig snabbt. Även om hon nog helst skulle vilja dra i väg så lyssnar hon och stannar när jag tar tag i henne, så upplever jag att hon är varje gång det blir något och det känns bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0