Skön lördag!

Har haft en riktigt skön lördag. Började på förmiddagen med att motionera alla hästar. Red Räkan och Taggen, småhoppade lite lågt som förberedelse för morgondagens dressyrträning. Longerade sedan Corran, hon såg inte halt ut så jag ska börja sätta i gång henne igen. Däremot såg hon rätt laddad ut, gick i balanstrav och bockade när jag smackade på henne. Men trava kan hon, och det kommer bli en väldigt fin häst det där!

På eftermiddan hade jag två lektioner, två mindre tjejer hoppade kombination för första gången och det gick superbra! Kul! Dessutom red Sickans ägare lektion med henne och tränade början till skänkelvikningar, vilket också gick bra! Efter lektionerna var det dags att klippa två hästar åt en kund. Först en liten shettis (finns mycket päls på en shettis!!!) och sen en lite större ponny. Den lite större ponnyn hade inga planer på att bli klippt, tyckte det var väldigt otäckt i början och jag visste att de hade försökt klippa för några år sedan utan att lyckats. Men efter att ha tryckt upp honom i boxväggen så jag kunde klippa några tag så insåg han att det inte var någon fara och stod som ett ljus! Blev inte jättesnyggt klippt (mycket päls och dåligt lyse) men klippta är dom!

Nu väntar en lugn slapp kväll i soffan! I morgon är det dressyrträning som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0