Hårdträning!

Har lagt mig i hårdträning nu! Två pass för Annelie för två veckor sedan, red för Sara i dag och sen två pass för Annelie nästa vecka. Men man kan ju fundera över om jag verkligen skulle behöva så många pass när de ändå säger samma sak varje gång?

Men träningen verkar trots allt ge resultat. Taggen var riktigt fin i dag och jag är verkligen nöjd! Underlaget i ridhuset i Sollefteå är inte speciellt bra, men Tagg kämpade på och gjorde nog sitt bästa dressyrpass någonsin. Jag tycker det känns som det har ramlat ner några poletter hos honom, nu känns han mer som en ridhäst än en vinglig gammal galoppör... Förstår ni hur jag menar? Har tyckt att det varit svårt att jobba honom i dressyren, har mest haft känslan av att han har lurat mig och mest böjt på nacken utan att jobba. Men den känslan har verkligen släppt nu sista veckorna och det känns som jag har honom mycket mera med mig, mer i ramen och dessutom travar han mycket bättre nu! Det är också ganska intressant att Sara och Annelie säger precis samma saker till mig! Och ändå verkar det ha svårt att gå in...

Har i kväll gjort advent här hemma på Brännan och det blev så mysigt! Nu fattas bara snön! I morgon ska jag ha en lektion och tömköra en ponny. På eftermiddan ska jag försöka komma ut med Corran, blev longering i dag pga blåsten, och sen en sväng till ridhuset med Räkan. Så är planen i alla fall, så får man se hur det blir sen! Något som jag saknar är hoppträning! Är så sugen att få hoppträna ordentligt men det är inga träningar som passar just nu, måste det bli ändring på efter jul!


Tror det börjar bli dags att ta med kameran något framöver, denna bild är sen Sara träningen i augusti!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Japp nya bilder tack! ;)

2011-11-27 @ 19:48:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0