Sadelprovning

I dag har jag varit i Sundsvall med Räkan på sadelprovning, det var väldigt intressant! Sadelprovaren var mycket noggrann och kändes kunnig och seriös. Vi hittade två sadlar som passade på Räkan och jag provred båda, en av sadlarna var i min prisklass (eller i en rimlig prisklass i alla fall). Så nu är det bara att fundera och skramla i hop pengar. Tror det kommer vara ett lyft för min ridning och ett måste för Räkans rygg med en ny sadel. Det är inte helt lätt att hitta en sadel som passar till henne då hon är överbyggd bak och har en rejäl manke, de flesta sadlar jag har provat på henne har lutat framåt och varit omöjliga att rida i. Så det är inte bara att köpa vilken sadel som helst till henne. Egentligen skulle nog även Taggen vilja ha en ny sadel men till honom ska jag försöka hitta en begagnad, det borde vara lättare att hitta en sadel till honom!

Länk till sadelutprovaren: www.capehastsport.nu



Efter äventyret i Sundsvall blev det brått hem till lektionerna, faktiskt så brått att jag fick ställa in en lektion. Sadeltjejen var försenad och då hann jag inte hem och i väg i tid till första lektion, inte roligt att ställa in lektioner men det var många år sedan jag var tvungen att göra det sist (om man bortser från när vädret ställer till det). Lektionerna gick bra och extra trevligt att jag blev bjuden på fika av två av tjejerna som red! Tack för det! Hembakad rulltårta som de bakat själv! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0