Snöstorm!

Snöstorm har det varit i dag, eller i alla fall blåst och snö! Perekt väder att rida i, eller kanske inte..

Började dagen med att rida ut Corran. Hon skötte sig utmärkt, mycket trav i snön och så tog vi två galopper. Jag fattade en på vägen bort planerat och Corran fattade en på hemvägen på eget intiativ! Sen blev det Ica några timmar där julruchen nu dragit i gång! På eftermiddagen red jag ut Räkan, det var lite slirigt och hon halkade en del. Blev rätt mycket trav i alla fall. Red sedan ett dressyrpass med Taggen, han var lite yster i snön men gick med bra bjudning. Många galoppfattningar blev det för honom.

Det är inte kul att rida i alla väder men det kan löna sig också, eftersom tävlingarna går i alla väder (dock kanske inte snöstorm på sommaren...). I somras red jag årets bästa runda med Taggen i kraftig blåst, det blåste så mycket att tävlingarna gjorde uppehåll flera gånger och funktionärerna fick hålla i hindren. Och då gick taggen bättre än någonsin!

Nu ska jag kolla på hoppningarna från Olympia, skulle så gärna vilja åka dit något år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0