Experiment!

Jag är väldigt intresserad av hur man tränar och bygger upp hästarna på bästa sätt för att få dom starka och hållbara, och jag funderar mycket kring detta. Till exempel vilka ridövningar som tränar upp olika delar på hästen och hur varje häst bör jobba för att optimera träningen. Tycker det är otroligt intressant och roligt!

Räkan är ju svag i sitt högra bakben och jag ska testa nu att rida henne med vikt på det bakbenet. Jag har testat detta förut med min förra häst Zazza, hon var ojämnt musklad och jag fick rådet av en kiropraktor. Tycker absolut det blev skillnad på henne så nu ska jag prova med Räkan också. Hon ska få gå med vikt ca två dagar i veckan när jag rider ut. För att få vikt kan man anända islandshästsboots (de har boots med olika vikt men de är ganska dyra), vikter för idrottare eller tunga skydd. I dag satte jag bara på en boots på det benet, bara det gör att hon lyfter lite extra på det. Ska bli intressant och se vad det blir för resultat av detta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0