Sugen på en pålle till!?

Nu när hösten börjar närma sig så sjunker priserna på hästar, många vill bli av med sina hästar innan installningen. Och jag blir ju så sugen på en eller ett par pållar till! Mest tittar jag på unghästar, framförallt 2 åringar som inte är påbörjad inridning än, och fullblod. Hade lätt kunna tänka mig ett fullblod till, och de ligger bra i pris. Men jag ska nog vänta lite, måste se till att jag får stallet klart först, och har jag lite is i magen så kanske de är ännu billigare om en eller två månader! Är nog tur att jag har en begränsad ekonomi, annars hade jag nog haft hur många hästar som helst!

I helgen ska jag på premering på Wången, det ska bli roligt eftersom jag knappt varit på någon premering förut. Jag följer med mina granna, Cornettes ägare, de ska visa inte mindre än fem ardennrar varav två har föl vid sidan. Krävs lite planering att åka med så många och stora hästar! På söndag är det bygdetrav i Ammer, ja ska dit och titta lite. Har en annons i travprogrammet och hoppas givetvis att den ska få lite respons. Mycket häst i helgen som vanligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0