Sickan är här!

Sickan kom hit i lördags. I kväll var det dags att börja jobba lite. Hon har ju sadeltvång och blir ju lite spänd när man ska sadla. Hemma går det jättebra nu när Gunnel sadlar henne och hon reagerar knappt alls. Men i dag var det nytt ställe och lite nya rutiner, dessutom tror jag hon har vilat fråna sadeln några dagar. Jag hade sällskap hemma om något skulle hända. Men jag höll i henne själv när jag sadlade, jag kan ju inte ha hjälp varenda dag här framöver utan måste kunna fixa det ensam.

Jag tycker det ändå gick rätt bra. Det märktes att hon var spänd när jag la på gjorden och spände. Spände bara lite i början men tillräckligt så att sadeln sitter fast om hon exploderar. När vi skulle gå reagerade hon och hoppade i väg lite, jag tyckte inte det var så farligt och hon lugnade sig snabbt. Efter att ha gått några varv så hade hon slappnat av och jag kunde dra resten sedan i omgångar utan att hon reagerade. Longerade lite i skritt och trav. Tror det kommer bli bra när hon blir mer van att vara här, och det är nyttigt för henne att bli sadlad i nya miljöer och med lite andra rutiner också.


Förhoppningsvis kan jag rida lite i morgon! Här en bild från i somras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0