Regn och rymlingar!

Å så regnar det igen!!! Så less på det nu!

Dagen började inte så strålande heller, fast det faktiskt var sol på dagen. Men förmiddagen präglades av rymmande hästar. Först några av Nisses hästar som jag hjälpte till att leda hem, eller i alla fall försökte leda... Sen hade Forzett och Movie ett riktigt ryck och drog ut ur hagen tre gånger!!!

Först fick jag bara, tag i Forzett och hon drog ut igen innan jag hade fått tag i Movie, sen fick jag in de båda två men tog bara några minuter, jag hann inte ens på strömmen, så var de ute igen! De hade mat, men de var båda så fulla av överskottsenergi och dessutom brunstiga! Sen fick de gå i en straffhage tills jag hade gått igenom deras hage ordentligt, rätat upp alla stolpar, bytt isolatorer och dålig tråd, och checkat av att det var ström överallt. De fick dessutom jobba i töm båda två innan jag släppte tillbaka dom. Nu hoppas jag att deras äventyrsbehiv är mättat!

Red sen Chokladen, som snäppat upp ett litet trappsteg och är riktigt rolig att rida nu! Efter det middag innan nästa ryck i stället. Då var det några träningar på schemat först, och här någonstans började regnet. En tjej kom med två ponnyer, red en dressyrträning först och sen hoppade hon sin nya ponny för första gången, visserligen bara några språng men ni förstår ju känslan! Linda red också dressyrträning med Bea. 

När träningarna var klara så regnade det ganska mycket, men jag hade Clarinett kvar så tog henne i töm i regnet och mörkret. Hon fick jobba med samma som på träningen och var stundtals ganska fin! Sen nattning av hästarna, och lite tid framför tvn som avslutning! 

Movie i töm! 

Och Forzett i töm! 

Dagens Doris, hon ser lite galen ut eller vad tycker ni? 

Chokladen innan avsittning! 

Bob fick avmaskning i dag! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0