Tillbaka på jobbet!

Tillbaka på jobbet igår, men jobbar bara två veckor nu sen har jag semester igen! Ganska lyxigt!
 
Såklart hade två pållar hamnat på fel sida staketet igår morse. Inte haft någon häst ute när jag varit ledig men igår var det dags, jag kan ju inte säga att de var på rymmen för de stod instängda mellan två hagar. När de var tillbaka, hagen lagad och hästarna fått frukost så kollade jag av strömmen. Den var väldigt dålig och ändå kollade jag det innan jag släppte de där, men har ju lagt på lite mer stängsel sen dess så kanske inte så konstigt. Började i alla fall meckla med det, bytte från markkabel till tråd och sen till annan tråd... Höll på i nästan en timme men var inte helt nöjd men var ju tvungen att åka och jobba, satte Linda och Nisse att hålla koll på dagen och gav de extra mat.
 
Efter jobbet åkte jag direkt till stallet, hästarna var kvar i hagen (så det var nog ändå ström), jag flyttade om aggregat och markkabel och nu har de ett eget aggregat på sin hage. Och så tog jag Zayats i töm, vilket var planen redan på morgonen. Sen fick det bli en snabb nattning av hästarna för jag hade ju ett digitalt möte också, det började en kvart efter att jag tömkört Zayats klart så fick inleda mötet när jag fortfarande kollade betena. Men det gick ju det med.
 
Nu ny dag och en ny häst ska komma!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0