Road trip!

Lite väl varmt för road trips nu, i alla fall utan ac...
 
Började gårdagen med hästarna, tog först Movie i töm hemma och sen Grå lite lätt i töm nere vid betet. Red Clarinett en sväng i skogen och kunde konstatera att det blåst ner mycket träd i vinter! Sen var deras vattendunk slut, eftersom det var första gången vi använde släpvagnen så tordes vi inte fylla så mycket så nu fick jag köra upp den till Nisse och fylla. Låter lätt men tar en stund!
 
När jag var klar med mina hästar så hjälpte jag Nisse att ra in sitt sto med föl och medan han verkade stoet åkte jag och hämtade transport, sedan lastade vi dom för att köra på betäckning. Hingsten stod nästan vid Wången så en ganska lång resa i värmen, lite surr och prat där och sen en lika lång resa hem. Var kväll när vi kom hem, sjukt trött så bara fixade hästarna och sen sova. Nu ny dag, mer värme och mer att göra!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0