Midsommardagen!

Alltså vilket midsommarväder!
 
Jag sov ju lite länge i morse så fick rida i värmen, men det blåste så var helt okej ändå. Red Movie först, jobbade lite med att flytta för skänkeln och få henne lite mer eftergiven i innersidan. Efter henne red jag ut Cervin, en lite länge tur i dag, om än fortfarande inte så lång, och det är ju som han aldrig gjort annat. Kayden red jag med Doris som störningsträning. Tidigare har Doris inte fått vara ute när jag hållt på med hästarna utan bara när jag fodrat, vattnat och sånt, i dag fick hon vara ute i nästan fem timmar och även när jag åkte i väg och vattnade, och när jag red. Det gick bra men hon var nog lite trött och less när jag red Kayden för då satt hon bredvid banan och skrek hela tiden! Kayden brydde sig inte om henne och levererade bästa ridpasset här, måste säga att han börjar kännas fin att rida nu!
 
Sen lite paus, var ju ändå 30 grader så orken tryter lite. Vi grillade och åt, väldigt gott, och sen när det blivit kväll och lite svalare gjorde jag och Linda nästa ryck. Vi började med att lasta på en stor vattendunk på en släpvagn och fyllde den med vatten. Körde sen ner den till betet så nu blir det lättare att vattna! Vi red även ut med Juliette och Chokladen och Chokladen var väldigt laddad!
 
Kvällen avslutades sen sent med kaffe och midsommartårta. Hade gjort en frusen marängtårta med rabarberkräm och vaniljvisp, och jordgubbar ovanpå. Nu försöka sova i värmen och ladda för ytterligare en dag med värme, ridning och hästar!
 
Innan avsittning på Movie!
 
Trött och svettig Cervin efter ridningen!
 
Kayden tittar på Doris som var runt banan hela ridpasset!
 
Från kvällsturen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0