Toksnö!

I dag kom snön! Det jag skottade i morse syns inte nu i kväll, gissar på att det kommit typ 4 dm. Och det snöar fortfarande...
 
Jag skottade såklart snö först på morgonen och sedan fick hästarna jobba lite i snön, och med att trampa ihop den! Först Wasabi som fick gå i töm på banan. Jag blev nog tröttare än henne av att gå i snön för hon började leka i hagen direkt när jag släppte ut henne! Sedan red jag Zayats, hon fick trampa upp det mindre spåret bredvid banan. Trots snön kunde vi trava lite också. Under hela tiden vi red hade Lemonaden en rodeouppvisning i hagen, hon fick till och med igång Szum och Bea. När vi ridit klart och gick tillbaka till hagen stod Lemonaden lugnt och åt hö igen...
 
Clarinett red jag på slingan och trampade upp den, hon var lite överladdad första varven och vi trampade även utanför spåret nr hon studsade runt... När jag var klar i stallet så gjorde jag hamburgare till lunch och sen i väg på lektioner. Lite spännande att köra i dag då skottningen på vägarna var omväxlande, men det gick bra om än långsamt. Tre dressyrträningar och sedan insittningjobb med en ardenner innan jag avslutade med att ta Bea i töm åt Linda. Kvällen avslutades med varma mackor med det sista av julskinkan!
 
Wasabi jobbar på i snön!
 
 
 
Snöig Zayats fick jobba med trav i snön
 
Busiga hästar i hagen när jag red!
 
Clarinett var som en snögubbe när vi var klara! Och jag med! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0