Semester igen!

Så var det dags för en semestervecka till, tycker nog att jag förtjänar det!

Igår morse började jag jobbet 8.00, brukar inte göra något med hästarna innan när jag börjar så tidigt men igår longerade jag! Dock inte planerat, men jag hann både longera en häst och laga en hage och var bara 10 minuter sen!

Jag tyckte nämligen att Kayden betedde sig lite konstigt på morgonen, fick för mig att det kunde vara en kolikkänning. Nu åt han ju redan innan jag hann longera men när jag ändå var på gång så fick han gå lite i lina, troligen var det knott och mygg som irriterade honom, det var väldigt mycket sånt på morgonen. Han åt i alla fall och var pigg när Nisse kollade honom på dagen sen.

Hagen nere på betet hade haft besök så där var tråden av och dragen ut från hagen. Det händer lite saker hela tiden!

Sedan en rörig och varm dag på Ica innan jag kunde stämpla ut för ytterligare en semestervecka, den här veckan är det mycket planerat och mycket bilåkande väntar! Efter middag så fick Movie jobba i töm och Forzett fick repetera longering med sadel och att stå vid pallen. Kvällen avslutades med en cider, för att fira semester typ.

Nu ny dag och en massa regn! Jag är så less på regn!

Trötta prinsessor på betet igår morse, Chokladen och Wasabi 

Nyvaken och smutsig Chokladhäst! 

Movie på banan på kvällen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0