Sista november!

Kylan håller i sig, och verkar kunna göra det länge, men det är väldigt fina dagar vi har! Igår både snöfall och sol, och en temperatur runt - 17 grader.
 
Jag tömkörde Wasabi först, hon var direkt med på det vi jobbat med på banan så då gick vi en sväng upp till skogen i stället. Sedan tog jag Zayats, longerade och gjorde uppsittningsträning, jag stod i stigbygeln och startade och stannade, vilket gick jättebra! Sist ut var Clarinett som fick gå ett lättare dressyrpass.
 
Fika lite snabbt och ombyte, och i väg på Hammarn och vårdcentralen för ett rutinbesök. Sen köpte jag foder och spån till hästarna innan jag åkte hem där Nisse höll på med fläskpannkaka! Jag bakade även lussekatter innan sista rycket i stallet!
 
Då fick jag först balar utkörda i hagarna, sedan tog jag Grå i töm innan Linda och jag nattade och vattnade hästarna. Sedan följde hon med hem och provsmakade lussekatterna. I dag första december och nu börjar nedräkningen till jul!
 
Wasabi på väg in i den snötäckta skogen!
 
Zayats i förgrunden och den vackra vintern i bakgrunden!
 
Lussekatterna! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0