"Jättebra!"

Igår kväll på lektionerna kändes det som att jag hela tiden sa "jättebra"! Det var mycket som var jättebra och att jag blev hes av dammet från banan gjorde inte så mycket.
 
Halva min minisemester har gått, jag har inte hunnit göra så mycket men det hade jag väl egentligen inte trott heller. Igår var det segt att komma igång efter utsläpp och mockning, men Zippin i töm var först ut. Jag ville prova ett nytt bett, men det var svårt att utvärdera det eftersom hon var rejält brunstig och inte riktigt sig själv. Det gick knappt att peta på bakbenen, hon var allmänt irriterad och inte lika samarbetsvillig som hon brukar, jag hoppas att det snabbt går över!
 
Även Wasabi och Chokladen fick gå i töm. Wasabi med sidepull eftersom hon är orolig i munnen nu, men det fungerar lika bra med det. Chokladen är också brunstig men hon var inte så påverkad, i alla fall inte just igår. Hon tog jag ute i en av gräshagarna för att få lite omväxling. Clarinett var sist ut och henne skrittade jag först en sväng i skogen, försöker göra en ny stig som passar för att skritta fram eller första minitur för unghästarna. Sen red vi på banan och hon kändes rätt bra.
 
Mat och i väg på lektioner, när jag kom tillbaka och hade nattat hästarna, som nu får sova ute alla, var Nisse hos Paulas familj. Han hade skott Juliette fram på kvällen och blev bjuden på fika, jag stannade också där och fikade och det var nästan midnatt innan vi var hemma igen!
 
Baloo hade kattkompis på besök igår. Som ni ser så håller de rekommenderat avstånd till varandra!
 
 
Wasabi efter tömkörningen. 
 
Inte bästa läget att komma till hagen för att rida, alla stona hade tagit vila. Lemonaden längst fram. 
 
På lektionskvällen red jag även Miroque. Jag har ridit honom en gång i veckan de sista två månaderna, han var även här på inridning i fjol så i som följer bloggen minns honom säkert. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0