Två veckor kvar!

Halva semestern har redan gått... Tur att jag har hälften kvar!!!
 
I förmiddags hjälpte jag först Nisse att kolla brunst på tre ston innan jag började med mina. Jag red ut med Clarinett och hade Lemonaden som handhäst, lite seg start då vi inte var riktigt överens om vilken väg vi skulle ta men sedan blev det trav uppför backarna. Tog sedan Dajmen lite i töm. Hon är så otroligt frustrerad, just nu har jag känslan att hon är lite bortklemad av sin matte och egentligen inte behövt göra något eller ha fasta ramar, tror att jag varit lite för försiktig med henne. I dag jobbade jag tills  hon skrittade avspänt på volt, sänkte nacken och följde tömtagen, inte alls då stora krav och planen är att fortsätta detta arbete lite mer intensivt nu. Om jag har rätt eller inte visar sig, hon kan ju även vara frustrerad av andra orsaker som växtperiod, tandproblem eller hundra andra orsaker, det är ju detta som är så svårt med hästarna...
 
Sen en snabb fil-lunch innan jag hade en dejt hemma med en elev och en granne med en saluhäst. Det blev en blandning mellan lektion och provridning, och det kan ju vara bra om man är lite nervös för att provrida. Gick väldigt bra alltihopa i alla fall. Efter detta kom Linda och vi red ut med Bea och Miroque. Det var Miroques första lite mer riktiga uteritt som var lite längre och med mer trav, han var väldigt trött på hemvägen... 
 
Sprödbakad torsk till middag och sen åkte jag och Nisse och hämtade hem två av hans hästar som gått på bete hos Paulas familj och röjt lite på deras gård. En sväng på byn för att tanka några dunkar diesel och ta ut pengar innan det var kväll. Nu ladda för de två sista semesterveckorna!
 
 
Trött Miroque efter ridturen!
 
Här så fin!!!
 
Pusskalas med Bea!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0