Väntetid!

Igår väntade jag mest, i alla fall kändes det så..
 
Kallt hela dagen till kvällen då det tvärvände, jag ställde in lektionerna då det var -18 grader på eftermiddagen men med facit i hand så hade det nog gått att köra för på kvällen var det bara 10 grader.
 
Igår var det dags för vaccinering och veterinären skulle ringa vid 9.30. Medan jag väntade plockade jag fram adventgrejerna, satt i telefonkö hos Telia en evighet  (för att få veta att min beställning av mobil var borttagen få jag inte kunde ha det abbonemanget, okej att jag beställt fel men kan man inte skicka ett mail?) och en massa annat som dra om strömmen till ett par hagar och mocka vindskydd. 12.15 ringde veterinären!
 
Jag joggade Szum lite i töm innan veterinären kom, och när hon väl var där så vaccinerade vi snabbt sju hästar i kylan! Sen gjorde jag middag, tunna revbensspjäll i ugn, så gott! Och så åkte jag och Nisse en snabbtur på Hammarn för att köpa hundmat och sen till en bekant som fyllde 50 år. Det blev smörgåstårta och fika!
 
I dag är det bara -2,5 grad och jag ska på kurs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0