Pingstafton!

Blev en lite annorlunda lördag i alla fall, även om det inte blev så mycket pingstfirande.
 
Jag longerade Dajmen på morgonen innan jobbet, hon fick även gå lite med sadeln på, dock ej fastspänd eftersom jag ju inte hade en gjord i rätt längd. Sen i väg på Ica där jag igen hade introduktion och upplärning i kassan, tredje upplärningen på en vecka och även två till den senaste månaden! Börjar bli proffs på att drilla sommarjobbare!
 
När jag kom hem så hade Nisse lagat mat, och efter jag ätit åkte jag och Linda till Sollefteå och hämtade höbalar. Är ju inte längesen jag hämtade men jag var skyldig Nisse några så de tog slut. Trevlig tur, fick titta på några treåringar (bland annat en avkomma till ett syo som varit här på utbildning) och vi stannade och åt glass på hemvägen! När det sen var fodrat och nattat körde jag hem ardennern som jag påbörjat insittning med från Nisse. Minna ska få bo hos mig ett tag eftersom det blir lättare att rida då, hon är till salu.
 
Lång dag blev det i vanlig ordning, lär väl bli det i dag med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0