Ridväder!

I dag har jag inte behövt regnkläderna men på förmiddan fick jag i alla fall ha tröja, på eftermiddan kom solen och lite värme. Men det har inte varit någon värmebölja i dag direkt men bra ridväder!
 
Först ut var en tur med en jättepigg tant! Actrice tycktes trivas lika bra som jag på de fina skogsägarna och det blev en härlig tur även om vi inte alltid var överens om tempot! Sen fick även Taggen gå en sväng och i dag blev det till hans stora lycka galoppjobb! 
 
För Szums del blev det tömkörning. Tanken är att han ska visa arbete i töm på helgen läger och jag tänkte trimma lite inför det, men det gick inte så bra... Jag kom inte alls till arbete på honom i dag, dels var underlaget lite besvärligt med långt gräs men framförallt hade han massor av överskottsenergi. Fick lägga allt fokus på att få honom i någon annan gångart än galopp, race och bockning. Men han har ju fått göra av med lite energi nu i alla fall och han var väldigt fin på slutet, hoppas dock att han håller sig lite mer på mattan i helgen annars lär det vara svårt att visa något vettigt!
 
Kvällen ägnades åt lektioner och ridning av fina kundhästar, tänk att man får betalt för att rida och i dag var det inte ens speciellt slitsamt. Extra roligt med den nordis som jag ridit några gånger som verkligen har utvecklats och släppt, i dag satt ägaren upp en stund efter jag hade ridit och det såg riktigt bra ut! Så roligt när det släpper och börjar fungera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0