Vårvintersol!

Äntligen vårvinter, som jag har längtat! Härligt väder igår som gav energi, passade dag att sätta igång alla hästar!

Började på morgonen med att longera Forzett som ju haft alldeles för lång vintervila. Sen i väg och tömkörde en häst på byn, en kopp kaffe och sen igång och red. Wildkickan först som det verkar ha släppt med traven på! Hon har ju kastat så med huvudet att vi tappat både balans och trav efter 10-15 meter men igår travade vi flera varv!

Sen satt jag upp på Wasabi för första gången sen typ jul, skrittade bara lite men hon kändes som vanligt. På gott och ont. Red även Grå, även henne var det sen nyår som jag red sist. Ett lätt skritt och travjobb, och hon kändes jättefin! Hade lite glömt känslan på henne!

Sen pannkakor till mat. Nästa ryck i stallet red jag Clarinett och Chokladen, ingen av dom gjorde sitt bästa pass men de var svettiga efter så hade i alla fall jobbat lite!

Nu ny dag, sol och kallare nu på morgonen men blir nog fint väder i dag med. Jag har däremot ont i ryggen i dag så blir nog lite färre hästar i dag!

Forzett! 

Trött Wildkickan efter ridning! 

Wasabi innan uppsittning! 

Wasabis långöron! 

Doris gillar skarven! 

Grås öron! 

Svettig Clarinett efter sitt pass! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0