Påskdagen!

Påskdagen kom med skitväder och rastlöshet!

Det har regnat hela dagen, allt är blött! Nu väntar dessutom en vecka med minusgrader så ska bli spännande att se hur det blir, om det är skridskoplan överallt i morgon!

Jag red Oskar och Grå på förmiddagen, var helt genomblöt efter dom två. Longerade dock även Bob innan jag gav upp och hängde utekläderna på tork. Blir rastlös direkt när jag inte har en massa att göra lagade ändå mat och bakade en sockerkaka. 

Gjorde ett ryck till i stallet på kvällen, då det bara duggregnade, och trots att det nu äntligen är sommartid så var det mörkt innan jag var klar. Jag hjälpte Linda med Iowa, planen var att skritta lite på honom men precis när vi hade longerat och tog fram pallen började alla hästar röja i hagarna. Fokuset försvann lite och vi tränade bara att stå vid pallen och och hängde lite. Tog sen Clarinett i töm, ett lätt pass bara då det var tungt på banan med allt vatten.

Nu ladda för Ica-jobb i morgon och ett gäng tömkörningar och hästjobb.

Oskars blöta öron innan avsittning! 

Grå i regnet! 

Bob! Typisk Bob-bild! 

Och Bob på banan. I dag träns under kapsonen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0