Mars!

Första mars igår och vårvädret fortsätter med kraftig avtining, plusgrader, blåst och regn. Jag tycker faktiskt inte att det behöver gå så fort, blir bara is och hårt nu!

Även fast jag började tidigt igår så tig jag Wildkickan innan jobbet. Jag ville göra om det jag hade gjort på torsdagen när hon var stökig. Så jag gjorde i ordning henne utanför hagen igen och longerade, och det var en helt annan häst! Stod lugnt och så lugn och avslappnad i longeringen sen. Måste ha varit att det var ny rutin dagen innan, eller fel dag för henne.

Jag var trött efter jobbet, vilket är ganska vanligt på fredagarna eftersom vi har mycket spring på affären då, så red bara Chokladen. Hon kändes ganska bra, speciellt med tanke på att underlaget inte var jättebra. Det är inte halt men lite för mjukt. Typiskt att det ska bli tråkigt underlag nu när det annars är bra ridtemperatur!

Wildkickan igår morse! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0