Lördag!

Trött och less i kväll. Känns som jag behöver boka och planera in en massa så det känns som att det händer något! Just nu står allt still! 

I morse tog jag Lemonaden i töm, över bommar i nåde trav och galopp. Hon har svårt att anpassa galoppen mot bommarna så det ska vi jobba mer på.

Efter jobbet och mat så tog jag Wildkickan, och fick igen lite att jag skrutt så om henne sista veckan för i dag var inget jättebra pass. Började när jag longerade, hästarna busade i hagarna och Wildkickan hängde på lite, och lyckades då få longerlinan runt frambenet. Jag var inte tillräckligt med men inte så lätt när hästen kastar med huvudet och far runt. Fick inte stopp på henne med linan runt mellan frambenen och fick till slut släppa, ett par varv sprang hon tunt på banan innan jag fick stopp och vi kunde fortsätta. Longerade lite till och red sen. Tyvärr var huvudkastningarna tillbaka i traven och jag fick jobba ganska mycket med det för att få till traven. Dock testade jag lite sidförande i skritt och det gick jättebra, och det kommer vi ha stor nytta av!

Sen tog jag Grå. Tänkte rida men hon var då stökig att jag ändrade mig och tog tömmarna i stället. När jag i samband med bytet tog av västen så glömde jag mobilen i garaget, hämtade den innan jag tränade. När jag kom ut ur garaget, alltså 10 meter i från hästen och endast ett par sekunder inne där, så var Grå borta! Då hade hon fått upp grimskaftet och jag fick hämta henne vid hagen. Så i jämförelse med henne var ju Wildkickan städad och lugn. Sen var Grå lugn när jag väl kom till banan så jag hade ju kunnat rida, men vid det laget var jag rätt trött så det var lika bra att det blev töm.

Nu hoppas jag på en bättre dag igår och mer energi!

Lemonaden i morse! 

Trött Wildkickan efter ridningen! 

Och Grå! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0