Trettondagsafton!

Trettondagsafton är ju som r vanlig vardag och den handlade mest om kylan. Runt -30 låg det på hela dagen!

När det är så där kallt så vet man att något kommer att jävlas, det är ju bara så. Var så glad att bilen startade igår morse och gick utan problem, men glädjen blev kortvarig då jag inte hann köra så långt innan båda bakdäcken var utan luft. Jag vet att de tappar luft i kylan men var inte tom när jag startade, får se om dt går att fylla dom igen eller om jag måste byta dom. Fick skjuts till och från jobbet av en arbetskompis så det löste sig.

Blev inte så mycket hästjobb gjort igår, mest fodra, vattna och sånt, Linda var där på dagen och vattnade också. Men jag joggade Lillebror lite i lina och borstade på de två nya hästarna, vi kommer behöva lite tid att lära känna varandra och "connecta". Jag tror att det kan bli lite jobbigt med "att de sitter ihop", blir ofta det när hästar kommer tillsammans. Men vi får jobba på det!

Nu på morgonen bara -20 vilket ju nästan känna milt i jämförelse, eller det känns i alla fall bättre! Jag hoppas att det håller sig så nu och inte blir kallare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0