Så mycket måndag!

Så har kylan blåst förbi, nu ska man oroa sig för plusgrader, blåst och halka igen! Sen nästa vecka verkar kylan vara tillbaka igen, hattigt väder!

Igår var en riktig måndag, kändes som allt gick trögt eller inte fungerade. Först i stallet på morgonen, hann inte jobba någon häst fast jag var i god tid. I stället gick tiden åt att fodra, väntar på balar i dag så är lite mer pyssel med fodring just nu. Dessutom när det blev ljust så upptäcktes lite mer stängsel som behövde åtgärdas efter söndagens rymning. Det var fortfarande -18 grader på morgonen, och tog tid innan kylan släppte.

På jobbet var det riktigt rörigt på morgonen. En personal hade ramlat och kunde inte komma, smset han skickat kom fram en timme efter han skickade så precis när vi öppnade. Mjölken i mjölkkylen hade frusit, varubilen kom tidigt (och med den även fredagens mjölk som Norrmejerier inte kunnat levera i kylan) och jag tror att alla datorer och kassor jävlades. Blev i alla fall bättre efterhand under dagen!

Stallet sen direkt efter jobbet, -9 grader kändes som tö! Jag jobbade Hera och Wilde en stund var utanför boxarna i samband med insläpp. De fick precis som dagen innan jobba med skritt på liten volt med halter. Gick mycket bättre, vet inte om det var för att de gjort det en gång eller om det var bättre att jobba på kvällen. Sedan digitalt styrelsemöte med hästavelsföreningen. 

I dag är det 4 plusgrader och blåst! Vilja omställningar! Jag har mycket att göra, det ska komma hö, jag ska försöka få till däcken på bilen, täcken måste bytas och helst jobba en hög med hästar! 

Wilde jobbar i mörkret igår! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0