Kallare!

Kallare i dag och jag känner så med de som har -40 grader, -24 räcker långt!

På förmiddagen gjorde jag lite pyssel som mockning av alla lösdrifter, drog fram några bommar som låg under snön, fixade staketet på banan och flyttade om lite inför de hästar som skulle komma. 

Efter lite väntan kom två kallblod, Hera och Wilde. De blir båda två 3 år i år, är inkörda men behöver lite annat jobb innan de kan gå i full träning så nu ska de ridas in. Ska bli spännande!

Sedan tog jag Lillebror i töm över bommar och longerade Wildkickan, hon fick påbörja pallträning. Första steget är att kunna stå vid pallen och att jag kan klapoa, ta stigbygeln, krama och greja lite, det gick bra i dag så nu ska jag börja hänga på henne som nästa steg. Var ganska kall efter det, då var termometern på -23 och fyra grader kallare än när jag började.

Fika och en snabb dusch för att åka på massage. Jag behöver nog minst lika mycket massage som hästarna men är lite dålig på det, men lyxigt att det finns bara någon kilometer bort! Efter det middag och på kvällen nattning och intag av hästar, mer än så blev det inte i kylan!

Nu hoppas jag att det inte blir kallare utan vänder!

Bob och Iowa gillar att leka med sina matbaljor! 

De nya hästarna, Hera och Wilde! 

Lillebror! 

Och Wildkickan efter sin pallträning! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0