Kall tisdag!

Så var det kallt igen! -28 i morse, -23 en stund på dagen och nu i kväll är det återigen -26. Så less!

Blev inte så mycket hästjobb, men jag longerade Wildkickan över bommar. Sen fick Hera och Wilde göra uppsittningsträning utanför boxarna. Hera är helt med på det, henne både hängde jag på och stod i stigbygeln vid pallen, och redo för att börja sitta på. Wilde behöver förberedas lite mer, han är lite mer osäker och vi behöver träna mer på att stå vid pallen (och att jag står på pallen) och på att klänga och greja på honom. Han gör inget stort men jag vill att han svara helt med innan vi går vidare, men det är nog bara några pass bort. Han fick även träna på slow walk i backen vid stallet, och det tycker han är så jobbigt. Wilde är en väldigt stor kallblodstravare och han har just nu helt enkelt inte koll på sin stora kropp!

Jag mockade en lösdrift innan jag gav upp i kylan. I stället bokförde jag lite innan det blev middag och sen en lugn kväll! I morgon hoppas jag på mildare väder!

Wildkickan! Hon fick jobba över bommar i dag och gjorde det så bra! 

Lyckades nästan fånga en av Wildkickans gäspningar på bild! 

Hera utanför boxarna! 

Wilde undersöker pallen! Annan färg på den här än den på banan! 

Så söt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0