Halvsnödagen!

Då ska det alltså komma lika mycket snö till! Känns lite hopplöst, men jag vet att en hel del snö kommer i april också så även när våren kommit. Jag hoppas verkligen på en fin vårvinter!

I dag har det varit lugnt hemma, inga älgar, inget stök och lugna hästar. Bara Wasabi som på kvällen var lite spänd men det är ju Wasabi. Jag hoppas att det är fårullen som ger effekt men törs inte tro på det riktigt. Även hästarna har tyckt att det varit skönt med lugn och alla har legat och vilat i omgångar!

Lite hästjobb har det blivit. Först red jag Clarinett, hon fick trampa upp spåret och slingan. Mycket snö har kommit så behövs mer jobb innan de är lika bra som innan allt kaosväder. Sen tömkörde jag Wildkickan, jag har inte gjort det innan. I början kastade hon sig ju i väg när jag longerade och jag ville inte att hon skulle göra det med tömmarna, mest orolig för att jag inte skulle vara tillräckligt snabb, sen skadade ju jag handen och vi jobbade med ridningen. Men i dag har vi tömkört. Hon är ju tömkörd innan man en det blir ju lite annorlunda som jag gör det. Det gick i alla fall bra och det kommer vara ett bra jobb för henne, och jag kommer ha nytta av det i ridningen!

Sen var det dags för Hera att jogga igång igen efter sårskadan. Den sitter bra till så hon är inte halt eller störd av den. Men jag är inte så sugen på att lämba henne ensam i boxen nu så i dag testade jag att lämna dom i hagen, fungerade ganska bra även om de sprang lite. Tog dem bara i lina i dag, över bommar, men det blev ett lagom jobb i kombination med att vi ändrade rutinerna. Wilde som måste fokusera ganska mycket för att trava över bommar tyckte att det var fullt tillräckligt och blev trött fort!

Jag red även Chokladen, hon känns väldigt fin nu och är redo för att komma igång och träna mer. Skulle ha kommit i väg på någon träning med henne också! Sen middag, i väg på ett par träningar och på kvällen longerade jag Wasabi. Wasabi var ganska spänd och stökig, men hon har gjort lite väl lite nu så jag hoppas att det blir bättre när vi kommer igång! 

Nu ladda för jobbhelg, jag hoppas att lugnet håller i sig hemma! 

Juliette, Bob och Iowa verkar fungera bra ihop! 

Bob! 

Iowa och Bob var trötta efter allt ståhej igår! 

Clarinett på slingan! 

Wildkickan i töm! 

Hera i lina! 

Wilde jobbar på! 

Utsikt från Chokladen! 

Svart häst i mörkret! Men man ser Wasabis humör för dagen tror jag! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0