Veterinärdag!

Jobbig dag igår även om jag egentligen inte gjorde så mycket!

Vi hade heldag med veterinären från Gnesta i Nisses stall. Först kastrerade hon två av Nisses ardenner, sen blev Bob av med sina vargtänder och så tandkoll på Forzett, Iowa och Chokladen. Inga större konstigheter på dom egentligen. 

Så körde vi hem Bob och Forzett, och körde dit Wasabi och Grå i stället. I dag kommer nämligen hovslagaren! Vi var alla trötta så det blev hämtpizza till mat. Och ganska segt att komma igång igen sen. Men red i alla fall Hera och Wilde på kvällen, och Wilde fick testa lite trav med ryttare. Han var lite tveksam, krävdes lite övertalning, jag tror att han inte riktigt förstod vad jag ville eftersom han tyckte att han kunde det här med ridning nu. Och så kommer jag med något nytt! Men vi har börjat lite i alla fall!

Blev sent innan jag var klar hemma och i Nisses stall. Hade möte med hästavelsföreningen men det fick gå på medan jag stökade. Det sista vi gjorde var att dra upp en bal till Nisses stall med min bil sen hans traktor fått punktering!

I dag hovslagaren, och träningar. Nisse är på väg till Röros så jag hoppas att allt ska flyta på här hemma. 

Iowa hos tandläkaren! 

Äntligen hemma igen sa Bob! 

Nya balar i hagen också! 

Hera på kvällen! 

Och trött Wilde efter sin ridning! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0