Skitdag!

Det är ju tur man inte vet på morgonen att det ska bli en skitdag, då hade jag aldrig klivit upp! Känns som allt gått dåligt i dag!

Det var hovslagardags så jag började med att försöka lasta Chokladen. Det brukar aldrig vara problem med att lasra Chokladen men hon var brunstig och varje gång jag la på linan så kickade hon bakut! Ändrade mig och tog in Grå först men Chokladen ville ändå inte vara med! Så ställde tillbaka henne e i hagen till en dag ned hjälp och lastade Wasabi i stället.

När jag åkte nerför min infart så hoppade någon av hästarna till och bilen gled till höger, jag märkte inte det och bilen hamnade längre åt sidan där det var mjukt och så satt vi fast! Nisse hade lånat ut bilen men jag ringde hovslagaren som inte var så långt bort och kom och hjälpte mig! Vi jävlades ordentligt för jag satt ordentligt med transporten i drivan. Till slut lastade vi ut hästarna och tog av transporten för att sen dra loss den med hovslagarens jul. För min bil gav även upp där och slutade gå! 

Jag gav också upp, släppte ut hästarna och åkte med hovslagaren till Nisses stall där han verkade Bob. Bob var jätteduktig!

Lite kaffe och sen skjutsade Nisse mig med traktorn till stallet igen. Jag red Wildkickan, som jag kunde fortsätta travjobbet med, och longerade Wasabi, innan jag liftade med grabben upp på byn och fyllde en dunk med bensin. Bilen startade fortfarande inte. Fixade så att Nisses son skulle köpa startgas efter jobbet. I väntan på honom så red jag Clarinett på slingan. Bilen startade fortfarande inte, trots startgas.

Gav upp en stund. Spaghetti och köttfärssås till snabb middag, lånade Nisses bil och åkte i väg för en träning. Köpte mer bensin och mer startgas. Tillbaka i stallet så hjälpte jag Linda att hänga på hästarna och sen batrade vi dom innan vi tog tag i bilen igen. Med mer bränsle, mer startgas, startkablar och Nisse till hjälp hoppade bilen igång. Nu hoppas jag att den fortsätter att gå!

Jag är sjukt trött och hoppas på lite flyt nu ett tag. På tisdag blir det nytt försök med hovslagaren!

Här ser man när jag satt fast! 

Wildkickan efter ridning! 

Så här trött blir man av att trava med ryttare! 

Wasabi på banan!

Clarinett på slingan! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0