När kommer våren?

Jag är så less på vinter nu! Känns verkligen som att det har varit mycket vinter och en lång vinter!

Igår morse -20 grader igen. Kom igång och red när det blivit lite mildare. Wildkickan först, som jag redan i hagen såg hade väldigt mycket energi, och hon var för dagen ovanligt energisk. Dessutom kom traktorn och körde ut balar medan vi höll på så var lite ofokuserat. Men jag kunde ändå rida lite enkelt och det var väl en vinst i sig.

Sedan red jag Hera, hon fick gå på spåret bredvid banan, lite spännande tyckte hon nog men hon är lyhörd och det gick bra. Wilde skrittade jag lite på och även om han är väldigt vinglig så känns han ganska bekväm med att jag rider på honom. Sust ut Clarinett som fick jobba med att trampa upp slingan, det var mycket drivsnö och tungjobbat.

Sen middag, i väg för en träning och så longerade jag en unghäst. Efter det var energin slut så jag nattade hästarna bara. I dag ny dag, sol och ganska kallt!

Jag hade mycket hjälp när jag mockade lösdriften, Grå, Iowa och Bob på kanten 

Wildkickan! 

Hera på spåret! 

Wildes långhals! 

Wilde efter jobb! 

Clarinett på slingan! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0