Kyla och röntgen!

Det är verkligen mycket vinter! Som jag längtar efter vårvinter och lite vårvärme nu!

-25 grader i morse och det blev inte så mycket hästjobb gjort. Jag rider inte när det är kallt längre, jag kan tömköra och longera lite när det är runt 20 grader men jag tycker att det är svårt att klä mig tillräckligt när jag ska rida. Jag är mycket mer frusen nu än när jag var ung, jag gör ju i ordning hästarna ute och är kall innan jag ens börjat rida. Jag har dessutom lite problem med andningen och luftrören och det blir inte bättre av kylan.

Jag fixade lite med hagarna och försökte få till en av värmebaljorna som lagt av. Sen tog jag Clarinett och Lemonaden i töm, och förberedde för kvällen. Fika, dusch och sen åkte jag och Nisse till Östersund. En snabbsväng på Jula, kom ut med två par vantar, mat och sen till sjukhuset. Magnetröntgen på lungor och bröstkorg, det gick snabbt och smidigt. 

Nu hemma igen, Linda hade nattat hästarna så nu är det bara att ladda för en kall helg, och dessutom jobbhelg!

Doris var ute en stund men hon tyckte att det var lite väl kallt. 

Clarinett i töm, så fin! 

Efter avslutat pass, ser ni solen? 

Och Lemonaden! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0