Ponnytävling!

Det har verkligen varit en hård helg! Är helt slut nu!

Kom hem 00.30 i natt, klev upp 6.15. Kollade hästar och katter och åkte sedan för att köra ett ponnyekipage på tävling. Ytterligare en ponnyryttare med två ponnyer anslöt sedan. Intensivt på tävling som alltid. Det var väldigt rörigt och trångt på framhoppningen, det var riktigt stressande för både hästar och ryttare, och för mig!

Dagen kan summeras för "mina" tjejer med en rosett, ett par felfria ritter, en bruten näsa och fin lotterivinst! Sen körde vi hem igen, blev tvungen att stanna och köpa kaffe i Stugun men blev pigg sen. När de var avlämnade åkte jag hem och gjorde mat. Nisse har fått min förkylning så nu är det han som är klen.

Sen till stallet och dejt med en tjej som det är tänkt ska rida några gånger på Zayats. Zayats är ju verkligen en enmanshäst och det visade hon i dag! Hon fick först longera och sen var planen att sitta upp, men Zayats spände till och ville inte stå stilla så hon kunde komma upp. Så det blev pallträning i stället. Jag kunde sitta upp flera gånger, men hon stod inte alls som hon skulle med tjejen, men vi ska träna vidare! Zayats är ju lite speciell och hon gör folkskillnad!

När stallet var klart kom Linda och fikade, och pratade, lite. Nu sova och ladda för en något lugnare vecka!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0