Onsdag!

Onsdagen blev i alla fall lite lugnare än tisdagen. Som tur är!

Fick inte äta frukost på morgonen igår eftersom jag skulle ta prover. Jag vaknar alltid hungrig men överlevde som tur var igår ändå. Tömkörde ut Grå en sväng på morgonen, hon blev helt loss när jag vände. Bockade, stod på bakbenen och studsade runt, fick leda henne en bit och hade fullt upp att hålla henne. Kunde sen tömköra sista biten igen. Blev påmind om varför jag inte rider ut ensam på henne... 

Sen upp på byn och tog prover, har typ aldrig tagit prover förut så det var lite nervöst men gick bra. Åkte sen på Ica och köpte extra god frukost. När jag kom hem blev det en lång frukost med nygrädde ostfrallor och grillad kyckling som pålägg från charken!

När jag kom igång igen så plockade jag ihop det som var kvar av hagen hos grannen innan jag började med hästarna. Red Chokladen, lite dressyr, och red Lemonaden. Lemonaden är inte riden på tre veckor (då hon ju var spänd, tvångade och såg lite knackig ut), hon var lite spänd först i dag men ingen tendens till tvång, men blev mest skrittjobb. Hoppas att spänningarna ska släppa på några gånger. Tog även Forzett i töm eftersom vi blev avbrutna sist.

Sen middag och i väg på två ställen för tömkörning och lektioner. Roligt att alla fyra ponnyer var skimlar, och tre av dom welsh mountain! Hann även emellan upp på Ica en sväng till för att hämta ut ett paket som kommit under dagen, en korrigeringspadd som jag ska testa på Wasabi i dag och se om vi kan få någon sadel att fungera!

Det är ett av dagens uppdrag, sen kommer veterinären och vaccinerar, och det är jag alltid lite nervös inför. Sen ska jag ju givetvis hinna med lite mer också! 

Grå på tur på väg bortåt! 

Hemma igen, matten helt slut efter hennes stök! 

Chokladen innan avsittning vid boxarna! 

Lemonaden innan ridning

Forzett i töm

Veckans väder, ser ut att bli sommar! I dag åker det av lite täcken! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0