Löst hjul!

Inte en skruv lös men ett helt däck löst! Haft en riktigt bra arbetsdag hemma och hunnit en del, sen höll jag på att tappa ett hjul på väg till kvällens träningar. Ni vet det där med att efterdra bultarna...

Började med att mocka, spåna, fylla vatten och förbereda en hage till de två ponnyer som skulle komma i dag. Det är två som ska vara här en dryg vecka medan familjen är på semester. Sedan gick jag igenom en av lösdriftshagarna. Nu är det bara en hage kvar att gå igenom, men där går grabbarna nu, och en halv hage som ska rivas så det är lättare att rida i vinter.

Bob var först ut av hästarna, han är lite svullen i sina bakben och jag misstänker att det orsakas av att han rör sig för lite. Longerade honom i dag, han är helt ohalt, och han fick även trava i lina med tömkörningsgjorden. Dessutom fick han hjälpa sin matte att bära bort bommar, svullnaden var lite bättre efter.

Sedan red jag Grå, och vi har travat i dag! Ett halvår sedan sist, och även om vi startade väldigt försiktigt med bara 3 långsidor åt varje håll så känns det som att vi är på gång igen! Sedan longerade jag Wasabi och testade underlaget med skor, lättare jogging gick bra så då longerade jag även Lemonaden lite lätt. Sist ut Forzett som jag skrittade lite uppsuttet i dag! Bara några steg men vi gjorde det och det känns som att vi kommit över en tröskel! Nu ska hon få vila medan jag har mycket hästar, så hoppas jag att det kommer snö så kan vi komma igång och rida sen!

Middag och sedan i väg på träningar. Hörde när jag åkte att ett bromsbelägg börjat låta, denna gång fram. Egentligen inte förvånad över det men det kändes som att det börjat låta lite väl snabbt. Jag var i god tid och skulle ändå behöva vänta, så fick en magkänsla att jag skulle stanna och kolla hjulen. Och då var ena framhjulet löst! Flera bultar var lösa! Kollade givetvis alla däck men det var bara detta som hade lösa bultar. Var ju detta med att efterdra bultarna som jag hade glömt. Nu gick det bra och bromsbelägget blev också tyst.

När jag kom hem från träningarna så hade hästarna kommit och stod i stallet och väntade. Det är två hästar jag känner lite, jag har tömkört båda tidigare och det ska bli roligt att lägga lite mer jobb på dom. Nu ska jag försöka sova och komma upp tidigt imorgon då jag hinner allt jag vill!

Bob med gjord och kapson! 

Grå innan avsittning vid stallet

Doris vill också rida! 

Wasabi, så fin! 

Och Lemonaden! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0