Halloween!

Fy vad det blåst kallt i dag! Rakt genom allt känns det som!

Dagen började med att vi fick hämta Nisses ston på en av grabbens lägdor, sen fortsatte jag hos mig. Tömkörde Zayats, lite jigg på banan först och sen spårat i skogen. Det är väldigt jobbigt att tömköra ospårat, svårt att hänga med och att parera häst, tömma, pisk och sig själv. Jag hade ju dessutom inte tagit min medicin för andningen eftersom jag skulle på koll sen.... 

Red även Emina, vilket gick bra. Sen ombyte och fika och i väg till vårdcentralen. Skulle göra spirometri det vill säga kola andningen. Den är verkligen inte bra, men jag får resultatet senare såklart. 

Stannade hos ponnyfamiljen på hemvägen och vi jobbade med ungponnyerna. Sen mat och så till mitt stall och tog Wasabi i töm inan jag åkte i väg och tömkörde en ny häst. En snabbsväng till i stallet innan det blev bokföring och till slut kväll. I morgon har jag en hemmadag vilket ska bli jätteskönt! Det ska tydligen komma en massa snö också! 

Zayats i skogen! 

Emina efter ridpasset! 

Wasabi i mörkret! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0