Kladdkakans dag!

Jag har faktiskt hunnit en massa i dag! Sällan jag känner så men tre hästar rida, tre tömkörda, bytt hage på stona och monterat en lampa! Sen har jag ju såklart inte hunnit allt jag tänkt, i dag var det utrustningen som fick vänta. Brukar dra av allt jag använt under dagen men tiden och orken täckte inte i kväll, men det finns ju kvar i morgon!

Började dagen med att förbereda för att byta hage på stona, jag la ut hö, bar dit vatten och sånt. Sen tog jag Lemonaden i töm. Igår var hon som en flygmaskin och for runt i hagen, tanken var att rasta av henne lite så att hagbytet skulle gå lugnt till. Tyvärr tänkte jag inte på att jag hade fler flygmaskiner! Wasabi hade också behövt rastas av, hon fick ju såklart igång alla sen!

När det lugnat ner sig lite tog jag Paris i töm, vi höll till i hagen bredvid banan men det var lite för blött. Det skulle gärna få frysa till nu! Sen red jag även Zayats, efter henne så åkte jag och drog igång Nisses bil innan jag red Chokladen och Grå också. Chokladen är så fin att rida nu och även Grå känns fin i det lilla travjobb vi gör.

Sen middag och nästa ryck i stallet så tog jag Clarinett i töm, hon var gräsligt pigg! Sedan monterade jag en lampa på stallet, behövdes verkligen när den gamla slocknat. Linda hjälpte mig att fodra och natta hästarna, sen följde hon med hem på fika. Jag viskade kladdkaka dagen till ära! Nu sova och ladda för jobbdag i morgon!

Lemonaden! 

Wasabi springer in den nya hagen! 


Grå! 

Paris jobbar på! 

Chokladen innan ridning! 

Och Grå i skymningen! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0