Unghästtestet!

Blev ytterligare en dag med unghästfokus! Hela söndagen spenderades på unghästtestet och det är så roligt att se alla fina unghästar!

Om man ska hårddra det så fick hela söndagen åt till att lyfta en grund fram och tillbaka. Men mest tittade jag på fina treåringar, så roligt att se och jämföra olika stammar. Bland annat var det flera efter Van Vivaldi, samma far som Wasabi, verkar faktiskt som alla de gick att fånga i hagen...

När testet var klart så bar vi bort allt och plockade undan. Sen på hemvägen svängde jag förbi en elev och provade ett par sadlar innan jag åkte hem. Efter mat så tog jag upp Cherry på banan och testade longera för första gången. Det gick ganska bra även om volten inte var så rund, men det kommer! Lite roligt att jämföra henne med de ett år äldre hästarna som visats, det är ju givetvis stor skillnad men det händer mycket på ett år så nästa år kan det vara hon som visar upp sig.

Några semesterdagar kvar och väldigt mycket att göra! Härligt semesterväder i alla fall! 

Visningsringen i Timrå! 

Cherry på banan på kvällen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0