Regnväder!

Fy vad det har regnat och blåst i dag, från linne igår till vinterbyxor och regnjacka i dag!

Lugn förmiddag innan regnet lugnade sig lite och jag gick runt en av sommarhagarna. Kändes som en ganska typisk majdag när jag gjorde hage i vinterkläder! Sen tog jag Chokladen och Zayats i töm, Zayats fick jobba nere vid vägen för omväxling och miljöträning! Cherry tog jag in och testade kapson på och gjorde lite start och stopp, dock inte lätt dag med fokus då det blåste rejält när vi höll på!

Sen pannkakor till middag och i väg och tömkörde först en häst på Hammarn, då hade det innan jag åkte varit ganska okej väder men på väg dit kom regnet igen och drt både regnade, blåste och var sol, allt typ samtidigt! Sen tog jag även Paulas häst i töm, något bättre väder då och han var fin så det känns som förra veckans töm jobb gjort resultat! Det är ju så, ett pass i töm ger kanske inte så mycket utan man behöver några, ibland lite tätare, för att se resultat!

Sen tankning av bilen och nattning av hästarna, nu sova och tidig morgon i morgon då det återigen är dags för ponnytävling!

Först några bilder från gårdagens ihopsläppt, fick inte in de i förra inlägget då internetet svajade! 
Forzett och i täten Cherry! 

Så fina! 

Zayats hade verkligen tagit ett lerbad i dag! 

Doris följde med mig hela vägen runt hagen i regnet! 

Chokladen! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0