Hästbyte!

Igår blev det ett hästbyte, ibland flyter det på ett helt makalöst sätt. I fredags förmiddag när jag jobbade så fick jag ett meddelande om att Movie var såld och skulle åka på måndag morgon. Jag hann lite löst tänka att det skulle bli skönt med lite mer tid för mina egna hästar någon vecka och att jag borde göra ett inlägg om att jag har ledig plats. Men när jag fick lunch hade jag ett missat samtal som jag ringde upp på och vips var en ny häst inbokad!

Inte nog med att den nya hästen kunde komma samma vecka, så kom den också samma dag och med samma transport som Movie skulle åka med! Snacka om flyt! Så igår morse förberedde jag lite och tömkörde Cizmet en tur på vägen medan jag väntade på lastbilen. När bilen kom stod jag och Movie redo vid vägen och väntade!

Ut ur lastbilen kom en tvååring som inte varit hemifrån tidigare, den ska vara här fr lite förberedelser inför inridning och inkörning. Vi ska longera, löshoppa, vänja vid utrustning och tömköra, det är i alla fall planen! Movie flyttade till sitt nya hem söderöver, kommer bli tomt då hon varit här länge. En otroligt fin ponny men med en stor dos humör!

När allt var lugnt hemma åkte jag på jobbet, där var det allt annat än lugnt! Riktig skit dag med trasig frys, strul med både det ena och det andra, stressigt och ganska mycket folk för att vara måndag. Så skönt att jag nu får semester i lite mer än en vecka, jag behöver verkligen det nu!

Direkt ut i stallet, fixade lite och tog Lemonaden i töm. Det var åskväder som drog lite fram och tillbaka men vi klarade oss ganska bra från regnet, för gräsets del var det bra med lite väta. Längtar så till bete! Men nattade hästarna, värmde den pizza och sen sista digitala mötet med hästavelsföreningen innan nästa helgs unghästtest. Försökte även skriva fakturor efter men sidan låg nere så har lite kvar i dag!

Nu dags att njuta av semestern och dra igång med lite hagbyggen!

Cizmet på promenad! 

Såklart hade även Doris följt med på promenaden! 

Movie väntar på lastbilen! 
Hej då Movie! 

Cherry, tvåårigt halvblod! 

Lemonaden och regnbågen! 

En bild till på Cherry! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0