Trött morgon!

Jag är trött nästan jämt, men i morse var det värre än på länge...

Men första gången jag var upp var jag ändå ganska pigg. Vaknade 4.40 av att Nisse kom in och skrek. Hans sto hade fölat, fölet hade ramlat ut ur hagen och han behövde hjälp med att flytta föl och sto till annan hage. Det löste sig lätt och smidigt men jag hade svårt att somna om. Och ännu svårare att vakna en timme senare, så lade om planen med hästarna och sov en halvtimme till, då var jag mer vid liv!

Jag tog i alla fall Cherry innan jobbet. Påbörjade tömkörning och hon var så duktig, fattade direkt vad jag ville! Sen jobbet, hem och äta lite snabbt och så hoppträning! När den var klar åkte jag ner till betet och tog Clarinett i töm. När jag kom tillbaka på gården var planen att ta ut Bob för att sätta fast honom, borsta och beta lite. Men han vägrar gå ut genom ingången och ensam är det inte så lätt så struntade i det och borstade honom i hagen i stället.

Sen nattning av hästarna, lite fika och dusch. Nu sova, det behöver jag!

Liten fölunge på långt håll! 

Cherry testar tömkörning! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0