Klämmåndag!

Törs vi tro på att sommaren är på gång igen nu? Prognosen ser lovande ut med mindre blåst och värme, men jag hade gärna haft någon natt eller kväll med regn så att gräset växer!

Effektiv morgon igår. Jag började jobba 8.45, då hade jag hunnit ta rätt på en rymlig, byta hage på två hästar, fodra hästarna på gården och vattnat, kollat hästarna på betet, tömkört Cizmet nere vid vägen, kopplat på transporten och tagit ur inredningen i den och sen lämnat den hos bönderna på väg till jobbet! Var dessutom på jobbet nästan en kvart tidigt!

Efter jobbet hämtade jag upp transporten men då med två höbalar i. Sen lite fika och till stallet där jag rullade ut balarna och fixade hästarna hemma. Sen ner till betet och red ut en sväng med Chokladen. Blåste inte då mycket så det var i stället en massa mygg, aldrig får man vara nöjd!

Nu nationaldag, nordsvenska hästens dag och Bobs födelsedag! Blir en intensiv dag!

Tömkörde Cizmet nere på vägen på morgonen igår. 

Doris var såklart med och matade hästarna! 

Kvällssol på Chokladens tur! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0