Effektiv söndag!

Haft en effektiv söndag trots värme och Ica-jobb!

Började i morse med att tömköra ut Cherry en sväng på vägen. Sedan red jag Zayats och hoppade igen. Hon kom på hur hon skulle hoppa i galopp och fick till flera riktigt bra språng! När jag var klar med henne så hade jag lite tid över innan jobbet så även Forzett fick gå lite i töm på banan.

Sen Ica-jobb, varmt men lite lugnare än igår i alla fall. Efter jobbet åkte jag och tömkörde en ponny, innan jag fortsatte hem och åt hemmajebab till middag. Kvällspasset i stallet började med att laga hage eftersom två hästar ramlat ut medan jag jobbade, de blev inplockade av Paula och Nisse, men i en annan hage, så det var inget större problem men deras hage skulle ju lagas och fixas. Sen ner på betet och red ut Clarinett med Chokladen som handhäst. Hade tänkt rida båda men det blev så sent innan jag kom igång så orken räckte inte till det. Men båda fick ju jobba lite i alla fall!

I morgon ytterligare en dag med mycket jobb, både på Ica och lektioner, så bäst att försöka sova!

Cherry på morgonpromenad! 

Forzett jobbar i dammet! Antar att det inte är bara jag som har dammigt på banan nu? 

Chokladen innan turen, hon är så blank nu! Och ljus dom hon blir på sommaren! 

Ute med Clarinett och Chokladen! 

Mina fina flickor! Samma far har de också, Canterbury! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0