Knottigt!

En påminnelse för i vinter när jag längtar till sommaren, knott är vidriga!

I dag började jag dagen med att åka bort i byn och tömköra en häst. Passade på att åka och tanka samtidigt. Sen gjorde jag lite förberedelser inför söndagens kurs innan jag tömkörde först Cherry nere vid hennes bete och sen Zayats på banan. Cherry börjar vara ganska fullmatad nu så är bra att hon ska åka hem på bete. Zayats fick gå över höga travbommar och en hög bom i galopp.

Sedan ner till betet och körde hem Clarinett för att rida på banan. Vi ska tävla på lördag (om jag inte hinner ångra mig) och planen var egentligen att åka till anläggningen och rida på tävlingsbanan i veckan, men det blev inte så. Det fick bli banan hemma i stället, red igenom programmet så gott det går med fel storlek. Vi är alldeles för oridna för att tävla men det finns ju en del ljusglimtar ändå. Sen när jag gjorde i ordning henne efter så hade jag ingen lina utan armen genom tygeln, och tappar då såklart henne i ett par sekunder. Man tycker ju inte att det ska vara så stor grej men Clarinett såg sin chans och drog i väg!

Galopp och trav hela vägen ner till betet (nästan, hon skrittade lite också), eller egentligen till det andra betet nere i skogen för hon missade avfarten till betet de går på nu. Det är 3 kilometer grusväg! Jag körde bilen, med transporten, efter henne men hon tänkte inte stanna. Tur att det inte kom någon bil!!! Lite annorlunda uppladdning inför tävling men det kanske är en vinstmodell? Hon borde inte ha någon överskottsenergi i alla fall!

Sen middag och i väg på lektioner och en tömkörning, sjukt mycket knott! Går ju inte stå still! Ingen som har några tips på hur man slipper knott? 

Zayats i töm! 

Clarinett efter ridningen och några minuter innan hon drog i väg. Sadeln hade jag hunnit ta av med träns och benskydd hade hon kvar 

Kommentarer
Postat av: Desirée

En riktig genomkörare! Lopp i kroppen inför tävlingen, det kommer gå kanon!

Svar: Vi hoppas på det!
Pernilla Engström

2023-07-07 @ 06:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0