Regnbåge!

Konstigt väder i dag! -26 i förrgår och 3 plusgrader nu i kväll! Och bara sen i morse blev det 17 grader varmare!

Red Clarinett på morgonen innan jobbet på slingan. Det var ett magiskt ljus och knallrosa himmel! När jag sedan kom till jobbet såg jag en regnbåge. I december! Lite regn på förmiddagen, då i -11 grader, och i kväll men då i alla fall plusgrader.

Jag åkte och hade en träning efter jobbet vi hade nog ställt in fem gånger pga väser så det var bra att det blev av. Sen middag och väl i stallet så tog jag Grå i töm. Det är inte bara kylan dom får hästarna att studsa runt i hagarna som skakad julmust, även blåst och plusgrader verkar ha den effekten!

Jag hoppas att det är minusgrader i morgon igen och lite stabilare väder. Men mitt minne säger att det brukar kunna vara plusgrader veckan innan jul så det är nog inte helt ovanligt!

Clarinett i morse med den magiska himlen dom givetvis inte gör sig lika bra på bild. 



Svag regnbåge framme på jobbet! 

Fick en jättefin julklapp av eleven som red! 

Grå i kväll! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0